Zorgen om de "zorg "

Tot slot

• Hoe ver reikt de inspraak wijdte van de WMO-raden, clienten en professionals in zowel inhoudelijke als procesmatige vraagstukken?
  •  Toegang verlenen tot voorzieningen, wie gaat dit doen? Draagt de gemeente er zorg voor dat deze toegang en het (basis) recht op zorg en het verdrag van de rechten van het kind elkaar niet bijten?
  • Wat is de huidige stand van zaken gezien de kanteling van de WMO en overdracht van zorgtaken, welke stappen heeft de gemeente al gezet op weg naar de transitie en welke weg hebben we nog te gaan? Welke hobbels zijn er te verwachten en hoe gaan die gesignaleerd worden zodat er gepast actie ondernomen kan worden?
  • Wat gaat de gemeente doen om te bewaken dat de PGB’s ten goede van de zorgvrager komen?
  • Hoe goed heeft de gemeente Eemsmond de zorg (voor jeugd en ouderen,etc) in beeld en gaan ze gezien de taken die eraan komen in de toekomst continuitiet en werkgelegenheid waarborgen? Waakt de gemeente voor cowboys in de zorg?
  • Laat de gemeente de inrichting van de zorg over aan de mensen die hier verstand van hebben? De werkgevers en werknemers, clienten en hun netwerk? Of “weten ze wel wat goed voor ons is” ?
  • Hoe gaat de gemeente alle taken die op hen afkomen, voor al deze mensen regelen? Hierbij gekeken naar continuiteit in zorg, zorg op maat,  licht waar mogelijk, zwaar waar nodig. In samenwerking met de zorgvrager, het netwerk en de professionals.

“de zorg is onze zorg!”