Agnes Bakker: Stop de zoutwinning!

5 december 2022

Agnes Bakker: Stop de zoutwinning!

Foto: SP

Op woensdag 14 december staat de zoutwinning op de agenda van de Provinciale Staten. De fracties van de SP en de Partij voor de Dieren hebben het verzoek ingediend om breed te praten over de zoutwinning en de zorgen en problemen die er spelen.

Zoutwinning en gestapelde mijnbouw lijken in tegenstelling tot de gaswinning niet goed genoeg op het netvlies van het college te staan.

Wanneer kiest het college van Gedeputeerde Staten van Groningen er eindelijk voor om ook bij de zoutwinning de veiligheid centraal te stellen en zich te verzetten tegen iedere vorm van mijnbouw die plaatsvindt in onze prachtige provincie? Wanneer krijgen de slachtoffers van zoutwinning erkenning? Heeft de provincie niet genoeg geleerd van alle problematiek rondom de gaswinning?!

In de aanloop naar 14 december worden door de SP-afdelingen Veendam, Oldambt en Pekela en PvdD zoveel mogelijk verhalen opgehaald voor een "gepeperde rekening". Deze wordt voorafgaand aan de Statenvergadering aan de gedeputeerden overhandigd.

Wanneer: woensdag 14 december 2022

Van: 8.30 uur tot 9.30 uur

Waar: Provinciehuis, ingang Martinikerkhof

Tipje van de sluier: Er zullen niet alleen de nodige protestborden zijn maar ook een heuse "how low can you go"-limbo, verzorgt door een heuse limbo docente. Dit om te laten zien hoeveel bodemdaling zoutwinning veroorzaakt. Inzet is natuurlijk om de gedeputeerden en de Statenleden hieronder door te krijgen.

Maar voel je vooral vrij om ook een poging te komen wagen! Zien we je dan?