In memoriam

19 april 2018

In memoriam

Foto: SP

We zijn verdrietig omdat na een kort maar zwaar ziekbed een mooi mens is heengegaan. Guus van der Lubbe was binnen de noordelijke SP afdelingen bij velen bekend. Guus was geen vechter maar streed tegen onrecht, Guus was geen politicus maar activist, Guus was geen roeper maar een man van rake woorden. “ Hoe wil je in godsnaam de wereld verbeteren als je niet eens met mensen praat dichtbij je ? “

Bij vele acties was Guus aanwezig, altijd met pet. Guus, dank voor je inzet, je strijd en eeuwige betrokkenheid bij de SP.

Het is goed zo.

Foto: SP

I ‘ve been walkin' the road
I ‘ve been livin' on the edge
Now, I've just got to go
Before I get to the ledge
So I'm going
I'm just going
I'm gone

Bob Dylan.

Youtube link "Bob Dylan - Going Going Gone"

Guus was een lief mens!

Bedankte Voor Alles

Lang geleden hadden wij een werkgroep, afdeling eemsmond, de marne, winsum. Het is nooit een afdeling geworden, te veel gemeenten bij elkaar. Toch zijn wij actief geweest. Actie tegen het opheffen van de bibliotheken in de dorpen, actie tegen de masten in zoutkamp, verspreiden van folders. Guus is ook voorzitter van de werkgroep geweest.
Het is onvoorstelbaar dat Guus er niet meer is.
Gisteren was er een heel mooi afscheid van Guus waarbij wel 120 mensen aanwezig waren.
Dag lieve Guus.

Een mooi mens is heen gegaan, voor mij de SP'er zoals een SP'er hoort te zijn..
Luisteren, nauwelijks oordelen, onderzoeken, waar nodig je stem laten horen en een hart van rood goud.
Zijn rust, wijsheid en warmte zal door velen gemist worden.