In memoriam

5 juli 2017

In memoriam

Foto: SP

4 juli bereikte ons het verdrietige nieuws dat John Jansen is overleden. We kenden John als een humoristisch, kritisch en zeer welbespraakt mens. John was geen doorsnee SPer volgens buitenstaanders maar wie regelmatig met hem sprak, kwam er al snel achter dat John zich hard maakte tegen onrecht en ongelijkheid in de wereld.

Hij deelde ook altijd graag zijn mening tijdens vergaderingen. Toen wij de kans kregen om in Eemsmond mee te gaan doen met de verkiezingen, was John voorzitter van de kandidatencommissie.

John was ons oudste lid, maar liet zich door zijn leeftijd niet belemmeren om mee te denken, de politiek te volgen, mee te flyeren of mee op campagne te gaan.

John zag zijn leeftijd ook niet als belemmering. Actief in het Warffums mannenkoor en zelfs in de tenniscompetitie speelde hij nog best aardig mee. "Het aantal jaren dat je leeft doet er niet toe, belangrijk is, dat je leeft in de jaren die je gegeven zijn" sprak John vaak uit.

Wijs, prachtig, kleurrijk en betrokken mens, we zullen je vreselijk missen.

Reacties

Gecondoleerd met het overlijden van John. Sterkte toegewenst om dit verlies te verwerken.

Jeroen Mooren
Bestuurslid SP afd West Maas en Waal