SP is op zoek naar "de held/heldin" van Usquert.

SP Eemsmond is zaterdag 14 mei in Usquert op zoek gegaan naar de mensen die in het dorp erkenning verdienen voor hun inzet voor anderen en hun bijdrage aan de leefbaarheid van Usquert.

“Deze helden zijn de gewone mensen die een soort “smeerolie” zijn in de soms barre tijden, denk aan de aardbevingen en afbraak van de zorg. Juist nu is het belangrijk om die mensen, die veel goeds doen  voor anderen en eigenlijk te weinig eer voor hun harde werk en inzet krijgen, in het zonnetje te zetten." Aldus (fractie)voorzitter SP Eemsmond, Linda Visser.

Deze zoektocht naar de helden van de leefbaarheid is al op meer plaatsen geweest en met succes. Zo is er in Loppersum, Onderdendam en Zuidhorn al naar helden gezocht en zijn ze ook gevonden.

Het hele dorp inclusief alle genomineerden worden uitgenodigd bij de uitreiking van de prijs deze zomer. Waarbij degene met de meeste stemmen de trofee krijgt maar het uiteindelijk gaat om een eerbetoon aan de helden en heldinnen van Usquert door de Usquerders zelf.

De inwoners van Usquert die geen SP-er aan de deur hebben gehad  om hun nominatie door te geven en dit alsnog wel graag zouden willen kunnen dat doen voor 6 juni hieronder. Hetgeen u invult is niet openbaar en uw gegevens zullen wij zorgvuldig mee omgaan.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.